OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Utworzono dnia 16.04.2024

Skalmierzyce, dnia 16.04.2024 r.

 

                       DYREKTOR MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ                       

W NOWYCH SKALMIERZYCACH

z siedzibą ul. Podkocka 4 Skalmierzyce

63-460 Nowe Skalmierzyce

 

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Asystent rodziny

  1. Wymagania niezbędne:
  1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 177) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub
  3. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  4. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  5. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  6. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
  8. posiada obywatelstwo polskie;
  9. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
  1. Wymagania dodatkowe:
  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy społecznej, kodeks rodzinny i opiekuńczy, KPA;
  2. znajomość obsługi komputera i programów komputerowych;
  3. wysoka kultura osobista;
  4. umiejętność prowadzenia pracy z klientem
  5. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  6. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność
  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  9. nieposzlakowana opinia,
  10. umiejętność pracy w grupie.
  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  6. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  7. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  8. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  9. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  10. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  11. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  12. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  13. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1329 )
  14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
  16. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r. poz. 1249), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
  1. Warunki pracy:

Umowa o pracę w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy w wymiarze pełen etat w systemie zadaniowego czasu pracy.

  1. Wymagane dokumenty:
  1. życiorys (CV), list motywacyjny;
  2. oświadczenie kandydata: o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, obywatelstwie, nieposzlakowanej opinii, nie wykonywaniu zajęć sprzecznych z pełnionymi obowiązkami w przypadku wyboru – zgodnie z wzorem załącznika nr 1 do ogłoszenia;
  3. oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym podpisem-zgodnie z wzorem załącznika nr 2 do ogłoszenia,
  4. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego -oświadczenie o jego wypełnianiu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji-oświadczenie, że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny -zgodnie z wzorem załącznika nr 3 do ogłoszenia;
  5. kserokopie świadectw pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu i odbytym stażu;
  6. kserokopie świadectw i dyplomów potwierdzających wykształcenie;
  7. kserokopie zaświadczeń o ewentualnych ukończonych kursach, szkoleniach
  8. podpisana informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – zgodnie z wzorem załącznika nr 4 do ogłoszenia.
  1. Informacje dodatkowe:
  1. Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
  2. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
  3. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
  4. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.

 

Oferty na wolne stanowisko pracy należy przesłać na adres:

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach

ul. Podkocka 4

63-460 Skalmierzyce

lub dostarczyć do siedziby MGOPS, pokój nr 4, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Asystent rodziny w terminie do dnia 24 kwietnia 2024 r. do godziny 12.00

Ewentualne informacje lub wyjaśnienia można uzyskać pod numerem telefonu 62 580 40 20.

 

Dyrektor

Miejsko-Gminnego Ośrodka

Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach

 

Urszula Gajda

ZAŁĄCZNIKI

  • zał. nr 4 - RODO.doc
    Utworzono: 16.04.2024, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych
  • zał. nr 1.rtf
    Utworzono: 16.04.2024, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych
  • zał. nr 2.rtf
    Utworzono: 16.04.2024, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych
  • zał. nr 3.rtf
    Utworzono: 16.04.2024, Format: brak danych, Rozmiar: brak danych