ZAPYTANIE OFERTOWE na wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania

Utworzono dnia 13.12.2023

 

Nowe Skalmierzyce, 13.12.2023r.

 

MGOPS.252.10.2023

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

na wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania

 

Zapytanie nie podlega ustawie z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 poz. 1605 ze zm. ) — art. 2. ust.1.

 

Zawartość zapytania: 1.Część informacyjna 2.Formularz dla Oferentów

Zamawiający:

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach reprezentowany przez Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nowych Skalmierzycach
adres: Skalmierzyce, ul. Podkocka 4, 63-460 Nowe Skalmierzyce, tel. 62 580 40 20,
REGON 301009287,  NIP 622 2275226, e-mail mgops@noweskalmierzyce.pl

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek od 7:30 do 15:30.

Ilekroć w zapytaniu ofertowym jest mowa o Zamawiającym należy przez to rozumieć Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach, Skalmierzyce, ul. Podkocka 4, 63-460 Nowe Skalmierzyce.

Ilekroć w zapytaniu ofertowym będzie mowa o Wykonawcy należy przez to rozumieć  osobę fizyczną, prawną, do której kierowane jest zapytanie ofertowe.

 

I.Opis przedmiotu zamówienia:

1.Usługa będąca przedmiotem zamówienia będzie realizowana na podstawie:

- Ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (Dz.U z 2023, poz. 901 ze zm.)

-Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U z 2005r., nr 189, poz. 1598 z późn. zm.)

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci
z zaburzeniami  psychicznymi w miejscu ich zamieszkania, którym Zamawiający przyznał te usługi stosowną decyzją administracyjną. Usługi te zostaną zapewnione przez Wykonawcę i będą polegać na:

1) uczeniu i rozwijaniu umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:

- kształtowaniu umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowaniu do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzeniu treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieraniu, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, dbałość o higienę i wygląd;

- wsparciu psychologicznym, rozmowach terapeutycznych.

2) wspieraniu psychologiczno – pedagogicznym i edukacyjno – terapeutycznym zmierzającym do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej z usług,

3) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, między innymi logopedy, integracji sensorycznej, pedagoga specjalnego w zależności od potrzeb.

 2. Ze specjalistycznych usług opiekuńczych skorzysta szacunkowo 12 dzieci w wymiarze 104 godzin miesięcznie.

3. Liczba godzin i osób objętych usługami, może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów 

4.Usługi mogą być świadczone w dowolnych dniach tygodnia, w godzinach ustalonych wspólnie przez specjalistę (wykonawcę usługi) i rodzicem dziecka objętym SUO.

Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów związanych z dojazdami do oferenta.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci
 z zaburzeniami psychicznymi świadczonych przez:

  1. Pedagoga;
  2. Logopedę;
  3. Psychologa;
  4. Terapię Ręki;
  5. Integrację Sensoryczna;
  6. Trening umiejętności społecznych;
  7. Terapię Thomatis;
  8. Hipoterapię

Czas usługi to godzina zegarowa faktycznie przepracowana z klientem, bez czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania klienta. Rozliczenie za wykonanie usługi następować będzie miesięcznie po otrzymaniu rachunku, faktury.

Określona liczba godzin świadczenia usług stanowi ich maksymalną ilość, przy czym zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane godziny.

II. Termin realizacji zamówienia: 02.01.2024r.  do 31.12.2024r.

III.Warunki płatności to:

  1. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będzie faktura/rachunek wystawiona przez Wykonawcę po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usług z Kartą Pracy podpisaną przez specjalistę i rodzica dziecka, potwierdzającą wykonanie usługi w danym miesiącu.
  2. Należność za wykonanie usługi obliczana będzie jako iloczyn stawki godzinowej i ilości godzin usług faktycznie wykonanych w danym miesiącu.

IV.Wykaz warunków i wymaganych dokumentów, które winien dostarczyć wykonawca.

Osoba wykonująca specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U.2005r. Nr 189 poz. 1595 ze zm.) tj.:

  1. Posiadać kwalifikacje  do wykonywania zawodu (dołączyć kserokopie):

- pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.

  1. Osoby świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci  z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących instytucji wskazanych  w § 3 ust. 2 ww. rozporządzenia (dołączyć kserokopie):

1) szpitalu psychiatrycznym;

2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;

3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;

4) ośrodku terapeutyczno- edukacyjno- wychowawczym;

5) warsztacie terapii zajęciowej;

6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

  1. Osoby świadczące usługi, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a w/w Rozporządzenia muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:

​1) umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;

2) kształtowania nawyków celowej aktywności;

3) prowadzenia treningu zachowań społecznych.

  1. Posiadać    udokumentowane    przeszkolenia    w    zakresie    przeprowadzenia    treningu umiejętności społecznych o których mowa w § 3 pkt. 4 w/w Rozporządzenia (kserokopia dokumentu).
  2. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych.
  3. Oferent posiada doświadczenie w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi i przedstawi referencje od innych pracodawców (minimum trzy).

V.Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z  wykonawcą.

Dopuszczalną formą kontaktu Wykonawcy z Zamawiającym jest  poczta elektroniczna e-mail: mgops@noweskalmierzyce.pl

VI.Opis sposobu przygotowania ważnej oferty:

1.Ofertę należy umieścić w zamkniętym, nieprzezroczystym opakowaniu (np. koperta) zaadresowanym i opisanym:

Nadawca

Nazwa i adres Wykonawcy (pieczęć)

Adresat: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach, Skalmierzyce, ul. Podkocka 4, 63-460 Nowe Skalmierzyce.

Oferta na:

„Wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci  z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania”

NIE OTWIERAĆ PRZED 22 GRUDNIA 2023R., GODZ. 15:00

 

  1. Ofertę należy sporządzić na załączonym druku (będący załącznikiem nr 1 do niniejszej oferty) „Formularz Ofertowy” wraz z wymaganymi załącznikami.
  2. Dołączyć wypełnione oświadczenia (załączniki nr 2 i nr 3).
  3. Wykonawca obowiązany jest skalkulować cenę ofertową 1 godziny (60 min) usługi tak, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunki   stawiane przez Zamawiającego a także przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami zapytania ofertowego.
  4. Cena ofertowa podana w formularzu ofertowym nie ulegnie zmianie przez cały okres trwania umowy.
  5. Ofertę należy złożyć w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  6. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby upoważnione do reprezentowania.
  7. Do oferty należy załączyć:

- dokument potwierdzający wykształcenie  (kserokopie),

- inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (kserokopie),

- udokumentowany staż pracy w jednostkach wymienionych w § 3 wyżej wymienionego rozporządzenia (kserokopie),

- referencje

VII.Sposób i termin złożenia oferty:

1. Oferta musi spełniać wszystkie wymagania określone w niniejszym zapytaniu ofertowym.

2. Ofertę należy złożyć w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.12.2023 r. do godz. 15.00, osobiście, pocztą, bądź przesyłką kurierską.

3. Oferty złożone po tym terminie nie będą brane pod uwagę i nie będą zwracane do kierującego ofertę.

VIII.Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposób oceny oferty.

  1. Tryb postępowania: zapytanie ofertowe.
  2. Kryteria wyboru: Zamawiający stosuje przy wyborze oferty kryterium najniższej ceny.
  3. Cena brutto jednej godziny (60 minut) świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych.
  4. Zamawiający podpisze z wybranym  Wykonawcą umowę na realizację zamówienia.
  5. Umowa na realizację zamówienia zostanie zawarta z oferentem, który przedłożył ofertę zawierającą najniższą cenę, oraz wymagane do świadczenia specjalistycznych usług kwalifikacje i doświadczenie.
  6. W toku badania oferty zamawiający może żądać udzielenia przez oferenta wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.
  7. Ocenie według kryterium zostaną poddane jedynie oferty nie odrzucone — ważne.
  8. Od rozstrzygnięcia niniejszego zapytania ofertowego nie przysługuje odwołanie.

 

  1. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:

Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, który zostanie poinformowany       
o terminie zawarcia umowy.

  1. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

  1. Informacje dodatkowe.
  1. Niniejsze zapytanie nie obliguje zamawiającego do zawarcia umowy.
  2. Otwarcie  ofert nie ma charakteru publicznego.
  3. Po wybraniu najkorzystniejszej oferty, zamawiający skontaktuje się wyłącznie
    z wybranym oferentem.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferty oraz odstąpienia od wyboru oferty, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych
     i  finansowych.

XII. Obowiązek informacyjny RODO.

Zgodnie z art.13 ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27kwietnia 2016r.(Dz.UUEL119z4.05.2016r.ze zm. – dalej RODO) informuje, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach, Skalmierzyce, ul. Podkocka 4, 63-460 Nowe Skalmierzyce.
  1. Kontakt z inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwe jest pod adresem
    e-mail:iod.mgops@noweskalmierzyce.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w związku z przeprowadzeniem postępowania w trybie zapytania ofertowego, a w przypadku wyboru Pani/Pana oferty – w celu realizacji umowy — na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO w związku z wykonywaniem zadań publicznych przez Administratora wynikających z ustawy o pomocy społecznej i przepisów wykonawczych dotyczących świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania (art. 6 ust.1 lit e RODO).
  3. Odbiorcami Pan/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na mocy przepisów prawa lub związane z administratorem umową powierzenia (m.in. ZUS, US, Sądy, Policja, podmioty świadczące usługi informatyczne, prawne, pocztowe)
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przez okres zgodny z przepisami prawa i określonym w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla MGOPS w Nowych Skalmierzycach wprowadzonym Zarządzeniem nr  1/2012 z dnia  12 stycznia 2012 r.
  5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego — Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, u1.Stawki 2, 00-193Warszawa;
  7. Podanie określonych danych osobowych jest wymogiem ustawowym, ich niepodanie może skutkować niemożnością wzięcia udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego lub skutkować odrzuceniem oferty.

 

ZAŁĄCZNIKI